2009-06-07

Ny serietidning

Enligt Tinni på Skriet från Kärnfamiljen så är nya serietidningen Tivoli en barntidning med genustänk och suveränt bra pyssel. Okej, jag ska leta rätt på den och testa!
Fast om man ska döma av webbplatsen (det ska man kanske inte, men det gör jag; ratar säkert många bra företag pga dåliga sajter) så är den rätt trist...på Tivoliwebben berättar apan Bibi att här kan du "träffa mig och mina vänner, kolla på bilder, läsa i våra dagböcker och skriva till oss". Djurens alltför ordrika dagböcker och några få bilder är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med alla andra bra sajter för barn som finns. Men de är ju nystartade, så jag hänger kvar och kollar in vad de gör av det hela.
Och som sagt, serietidningen ska vi prova. Återkommer om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar